PRETTY WOMAN bemutató beszámoló - MICSODA NŐ, avagy a 3000 dolláros királykisasszony tündérmeséje

Kelt: 2023.09.19

PRETTY WOMAN bemutató beszámoló  -  MICSODA NŐ, avagy a 3000 dolláros királykisasszony tündérmeséje A Hamupipőke sztorira alapozó történet köré a Madách színház alkotógárdája igazi Hollywoodi fílinget varázsolt. Fantasztikusan üde, lüktető, kirobbanó előadást sikerült színpadra álmodni. Igazi tündérmese, fergeteges örömjáték, fantasztikus színészi és énekesi teljesítményekkel.

MICSODA NŐ, avagy a 3000 dolláros királykisasszony tündérmeséje

negyes.JPG

A Madách színház specialitása hosszú évek óta a látványos show elemeket felvonultató előadások, melyek vonzzák a csillogást kedvelő közönséget, mint a lámpa fénye az éjjeli pillangók sokaságát… Az évek során olyan sikeres show elemekkel tarkított előadásokat hoztak létre, mint a Jézus Krisztus szupersztár, József és a színes, szélesvásznú álomkabát, vagy épp a mai napig sikerrel futó Mamma Mia előadások. Ezt az irányvonalat követve született meg most ezeken a világot jelentő deszkákon a Pretty Woman, a Micsoda nő film után a musical változat.

A Micsoda nő sikersztorija a kilencvenes évek elején kezdődött és napjainkig tart… Szerintem nincs olyan ember, aki ne ismerné a történetet, ne látta volna legalább egyszer a musical alapjául szolgáló nagysikerű filmet. Garry Marshall kultikus filmje, a Micsoda nő! eredeti címén Pretty Woman egy különleges és érzéki szerelmi történet 1990-ből, melynek amerikai premierje 1990. március 23-án volt.

Műfajában kiemelkedő alkotásnak bizonyult. Garry Marshall a romantikus, habos-babos Hollywoodi meséiről volt ismert a filmiparban. Tökéletesen komponálta a modern mese szívhez szóló elemeit szerethető egésszé, ötvözve az ősi mesék világával.  A szegény lány tipikus felemelkedéstörténete lett a film.

A női főszerepet a tehetséges, Oscar-díjas színésznő Julia Roberts játszotta a férfi főszerepet pedig, az akkor még macho hódító Richard Gere alakította hatalmas sikerrel. A film sikerén felbuzdulva 2018-ban megszületett Bryan Adams és Jim Vallance zenéjével és dalszövegeivel az eredeti történet musical változata. A Micsoda nő a 90-es évek egyik olyan kultfilmje, melyet a hagyományosan a romantikus filmeket elkerülők is garantáltan láttak. Julia Roberts és Richard Gere duója valósággal letarolta a mozikat… Ugyanúgy, mint a nagysikerű filmnek, a musical változat sikerének is a kulcsa: a jóképű férfi, gyönyörű nő, luxus helyszínek, és persze a mindent elsöprő szerelem.

A Hamupipőke sztorira alapozó történet köré a Madách színház alkotógárdája igazi Hollywoodi fílinget varázsolt, mely nagyban hozzájárult már a főpróbákon is, majd pedig a bemutatón a frenetikus sikerhez. Fantasztikusan üde, lüktető, kirobbanó előadást sikerült a rendezőnek, Szirtes Tamásnak színpadra álmodnia. Igazi tündérmese, melynek végén a királykisasszonyért valóban fehér lovon jön a herceg. Műfaját tekintve inkább egy kedves, vicces, romantikus vígjáték, mint klasszikus musical kategória. A főszereplő pedig a szerelem. 

lo.jpg

Kifogástalan a ritmusa, egyetlen felesleges jelenete sincs, igazi sodró lendületű, magával ragadó, végtelenül dinamikus előadás született. A darab tökéletesen követi az egykori film közismert jeleneteit. A színház alkotógárdája megfelelően egyensúlyozott a meseszerű sikertörténet és a valóság ábrázolása között. Látjuk ugyan az éjszakai életet, hallunk olyan drogos prostituáltról, akinek Vivian szavaival élve „kampó!” és természetesen igyekeznek bemutatni az üzleti élet erkölcstelen oldalát is, de mindent csak mértékkel, nem kiélezve. A főszereplőket valahogy kiemelik egy kicsit ebből a közegből, kicsit megszépítik az alkotók ebben a darabban. Edward Lewis üzletember, akinek ugyan lehetnek kétes üzleti húzásai, de alapvetően nem egy rossz ember. Vivian prosti ugyan, de nem drogos, nem züllött sőt, saját elmondása szerint mindig jó tanuló volt, és ami a legfontosabb: tapasztalatlansága és hibái sodorták bele abba az életbe, amelyben tengődik, és amelyből megérdemelné, hogy kimentsék.

pw_plakat.jpg

Ha mégis létezik olyan, aki ne ismerné a sztorit:

A történet úgy indul, hogy a jóképű és sikeres üzletember, Edward Los Angelesben ragad egy üzleti útját követően és egy este csak úgy szórakozásból, felszedi a prostituáltként dolgozó Viviant. Az este rendkívül kellemesen telik el, és másnap a dúsgazdag férfi egy különös ajánlattal áll elő, mégpedig, hogy vegye át a partnere szerepét ezen a fontos és zűrös üzleti héten, és cserébe nem lesz hálatlan, már ami az anyagiakat illeti. Vivian mámoros hangulatba kerül, tetszik neki ez a csábító ajánlat, annak ellenére, hogy nagyon gyorsan kiderül, az egyszerű lánynak harsány göncei és kinézete miatt nagyon nehéz feladatokkal kell szembesülnie, azonban varázslatos természetességgel, és különös megérzéseivel megoldja ezeket a kihívásokat. A csinos, bájos fiatal nő kis idő múlva elcsavarja Edward fejét is, mert életmódja ellenére Vivian bár nem egy művelt, kifinomult stílusú valaki, de rendkívüli egyéniség, és ez imponál az üzletembernek. Arra azonban nem számítanak, hogy valójában egyikük sem az, akinek látszik, és bár egy darabig nem hajlandók tudomást venni róla, de a pénzért vásárolt szerelem mindkettőjük életét gyökeresen felforgatja... A másik segítségével mindketten rátalálnak valódi önmagukra, rájönnek, milyen életet is szeretnének élni valójában…

rodeo_d.jpg

Veszélyes mese, mert a mai valóságban játszódó történetben keverednek a hétköznapi, igazi pillanatok a mai, egyszerű ember szemszögéből képtelennek tűnő szituációkkal, az utcáról a luxusba emelt prostituált Hamupipőke történetének mesés jellege miatt. Veszélyes mese, mert sajnos az életben nem minden végződik happy enddel, de azért álmodozni jó…

„Csak álmodozzatok! Mert ez Hollywood, az álmok országa!” – álmodozni pedig nem csak Hollywoodban lehet.

A Micsoda nő amellett, hogy a Hamupipőke mese elemeit használja, egy másik klasszikus romantikus vígjáték, a Pygmalion történetet is feleleveníti. Ugyanezt a sablont követi, mint a My Fair Lady történet alkotói:

Adva van egy gazdag férfi, aki olyan nőt formál az utcáról felszedett, csúnyának, butának, szegénynek, vagy mint ebben a történetben hátrányos helyzetűnek ábrázolt nőből, hogy az azután elnyerje a saját és mások tetszését is. Amikor végül a teremtés koronája beleszeret, érzelmeit tudat alatt az is befolyásolja, hogy imponál neki a saját hőstette: micsoda nőt faragtam a rút kiskacsából! Ennek az érzésnek legkifejezőbb jelenetét látja a néző az operában, amikor Edward rajongással csodálja „művét” Micsoda nő!...

opera.jpg

„Ó micsoda nő, eláll szavam… meglepődve nézem ezt az új csodát… Ő és én csak nem tévedés. Csak el ne múljon a perc, mert erre vártam rég. Ő és én talán elképzelhető…”  

Igazi slágergyanús dal, melyet Solti Ádám tele érzelemmel, hihető vágyakozással hangjában gyönyörűen énekel. Fantasztikusan megkomponált jelenet, a darab talán legszebb pillanatai. Zseniális rendezői elgondolás amint fönn a páholyban és lent a színpadon és Vivien lelki szemei előtt is ugyan az a történet zajlik, mint a sajátja, mintha csak önmagát látná…

Tökéletes a párhuzam, hiszen a színpadon zajló operában, (darab a darabban) Giuseppe Verdi: Traviata-ja kicsit az ő története is. A Traviata (olasz kifejezés) jelentése nem más, mint az útról letért, tévútra került, jelen esetben bukott nő meghatározása. Verdi ebben az operában Dumas Kaméliás hölgyének történetét dolgozta fel. A sztori lényege nagy vonalakban egy bukott nő próbálja megtartani élete szerelmét.  

Edward és Vivian tudatában vannak, hogy a régi tündérmeséknek leáldozott, a világ kegyetlen hely, ők pedig nem igazán hisznek a szerelemben, ezért nem csókolóznak, ahogy Vivien kifejti az elején. Aztán persze kiderül, hogy mégis hisznek, a cinizmusuk csak védőpáncél a zord külvilág ellen, amit boldogan ledobnak magukról, ha felbukkan az igazi. A történet végén mindketten rájönnek, hogy mégis ki vannak szolgáltatva a saját érzéseiknek.

Vivien a darab elején csak egy prostituált a sok közül, aki a történet végére ki tud törni az utcai szexmunka végtelenül kizsákmányoló és megalázó világából. A darab azt sugallja, azért lehet képes erre, mert eleve nem az utcára való: okosabb, tehetségesebb és nem mellesleg szebb, mint a többi kurva.

ordenare_1.jpg

Vivian: Gubik Petra

Az abszolút tökéletes Pretty Woman!

Ahogy a néző elé varázsolja Julia Roberts minden mozdulatát az elképesztő. Gubik Petra örömlány megformálása fantasztikusan üde, ellenállhatatlan alakítás… karizmatikus, életvidám, sugárzó teremtés, aki élvezi az életet. Petra tökéletes ívet rajzol, ahogy az ordenáré stílusú, közönségesen viselkedő lányból fokozatosan válik egy visszafogott, öntudatra ébredt nő, aki a darab végére méltó párja Edwardnak.

Petra tökéletesen formál meg egy olyan nőt, akinek nem lehetnek saját, önálló döntései a kapcsolatban. Apró, de jellegzetes pillanat: Edward a fejét ingatva jelzi, választhatja-e Vivian az éppen aktuálisan neki felkínált ruhát a vásárlás során.

Szerepformálásánál szépen láttatja, Vivian nem egy üresfejű naiva, hanem határozott és öntudatos nő, aki a film eleji, sanyarú helyzetében is igyekszik megőrizni az autonómiáját, a végére pedig eljut arra a pontra, hogy saját sorsáról önmaga dönt. A józanész képessége kerekedik felül, amikor nem fogadja el a kitartott szerető szerepét, ezzel önmagának szab erkölcsi törvényeket.

vege_petra.jpg

Vivian azért dönt úgy, hogy maga mögött hagyja a prostitúciót, egyáltalán azért lehet képes önálló döntésre az ő helyzetében, mert megismerkedett egy férfival, és ez a férfi felemelte őt az utcáról, megmutatta neki, hogy ő nem való utcalánynak. Edward visszaadja Vivian önbecsülését, de legfőképpen jó sok pénzt ad neki, háromezer dollárt... Érdekesség, hogy az eredeti film címe is először a 3000 dolláros nő volt. Gubik Petra kifinomult játékával, a tökéletes átalakulással eléri, a történet végéhez közeledve az lehet az érzésünk, Vivian nem akkor visel álruhát, amikor magára ölti a Beverly Hills méregdrága butikjaiban vásárolt ruhakölteményeket, hanem a korábban hordott, ízléstelen és harsány göncei voltak rajta a jelmezek. Fantasztikus alakítás, erőteljes, tisztán zengő hangja pedig a LEG minden szempontból!

adam_3.jpg

Edward Lewis: Solti Ádám

Edward foglalkozása, hogy csődközelbe jutott nagyvállalatokat vásárol fel. Tönkreteszi ezzel más emberek életének munkáját, viszont a részek eladásából keres egy csomó pénzt, még a saját apja vállalatát is felvásárolja.

Solti Ádám egy munkamániás, elegáns, finom úriember karakterét ölti magára. Játékával szépen láttatja a fokozatos csodálatot a nő iránt, a szerelem ébredését. Tökéletesen működik a kémia a színpadon. Karakterének megformálásánál azonban sokkal jobban érezhető egy szerelmes ifjú vágya, mint az erőskezű kemény férfi, a gátlástalan tőzsdecápa megmutatása. Az eredeti filmben Edward erőszakosabb, akaratosabb, „ide nekem az oroszlánt is” figura üzletemberként. Persze érezheti ezt a néző talán azért is, mert ha visszagondol az eredeti filmre a szerelmeseket alakító színészek között ott 18 év volt a korkülönbség. Az Edwardot alakító Richard Gere koránál fogva hitelesen alakította a sármos, középkorú üzletembert az akkor 23 éves Julia Roberts mellett.

adam.jpg

Ádám karakterének stílusa könnyed és nagyvonalú, végtelenül elegáns. Zárkózott és szemérmes egyszerre. Annak ellenére nem lehet a figuráját nem szeretni, hogy ez a kifinomult valaki önző, érzéketlen seggfejként viselkedik, amikor elárulja Vivian igazi „foglalkozását”. Edward önkényesen úgy dönt, hogy egy hétre fényűző életet biztosít Viviannek, de közben is időről időre emlékezteti rá, hogy „csak egy kurva”. A legdurvábban akkor teszi ezt, amikor elárulja az ügyvédjének, hogy szedte fel Viviant, mire az ügyvéd, aki valójában a történet gátlástalan rosszfiúja, azonnal elkezdi a nő testi és lelki terrorizálását. Erre tulajdonképpen kimondatlanul, de Edward hatalmazza fel azzal, hogy világosan kifejezi, Vivian mennyit ér valójában.

A befejezésre Edward is megváltozik, mert Vivian megtanítja a valódi érzelmekre. Miután a lány bizonyítja önállóságát és függetlenségét, mikor visszautasítja a férfi felkínálta lakást és apanázst, vagyis a kitartott szerető szerepét, Edward hajlandó beteljesíteni Vivian gyerekkori álmát, és eljön érte, mint a mesékben a herceg a fehér lovon. A nagyérdemű legnagyobb meglepetésére valóban fehér lovon. A visszhangokat hallgatva kifelé az előadás után, a nézők többsége ezt kicsit túlzásnak érzi, de hát ez a mesék happy endje…

kit.jpg

Kit De Luca: Molnár Gyöngyi

Molnár Gyöngyi nagyszerűen alakítja a már sok mindent megélt, kiégett prosti szerepét, aki „szakmájában” már öreg rókának számít, ami feljogosítja arra, hogy a placcon még kezdő barátnőjét, Viviant oktassa a munka fontos részére, miszerint semmi érzelem, csak szex. Határozottan csengő hangja a szerepéhez tökéletesen illő, a kicsit reszelősebb, mélyebb orgánuma miatt. Hatalmasakat énekel a darabban. A musical valódi mondanivalóját Happy Man-nel és a fantasztikus tánckarral ő fogalmazza meg a darab slágergyanús dalában: Egy álom mindenkinek kell!

„Álmaidat Ne add soha fel! Küzdj álmodért, mert van miért! Nem hátrálok meg! Ne add soha fel!”

richard.jpg

Happy Man majd Bernard Thompson szálloda manager és minden szerepben:

Borbély Richárd

Borbély Richárd nagyon jó választás volt a mindenes szerepében Szirtes Tamás részéről.  A darabban az egyik legszerethetőbb figura az övé. Fantasztikus mókamester, számára ez igazi tejfölszerep. Bármelyik karaktert ölti épp magára, mindet zseniálisan hozza. Szállodaigazgatóként kedves, nyitott, segítőkész. Happy Man a darab narrátoraként végig kíséri a szereplők történetét, felszólítva a nagyérdeműt is: „Csak álmodozzatok! Mert ez Hollywood, az álmok országa!” Az operában a zenekar karmestereként hatalmas derültséget okozva a nézők soraiban fantasztikus paródiával szórakoztat.  

richard_2.jpg

Richárd választása a szerepekre zseniális húzás volt. Ennek fő oka, hogy egy remek színésszel van dolgunk, így valamennyi szerepet tökéletesen formálja meg, szinte eggyé forrt az épp alakított figurával. Szenzációsan eltalált, mosolyt fakasztó alakítás, egy igazi bájgúnár még a ruhaüzlet vezetőjének nyúlfarknyi epizódszerepében is, ahol egy piszkosul szemérmetlen összeget kell kiudvarolnia Edwardból... Fergetegesen kirobbanó játék jellemzi végig a darab során.

posta_v.jpg

Phillip Stuckey: Posta Viktor

Posta Viktor remekül alakítja a gátlástalan rosszfiú szerepét Edward ügyvédjeként. Alakításával nagyszerűen láttat egy igazi törtető, élvhajhász, gerinctelen alakot, akinek a pénz az isten.

Említésre méltó Violetta, operaénekesnő szerepében Haraszti Elvira is, aki ebben a rövid epizódszerepben fantasztikusan csillogtatja énektudását partnerével, Baksa Andrással. A Traviata kis részletét csodálatos hangokon szólaltatja meg.

haraszti.jpg

A finálé legszebb dala a két főszereplő hatalmas duettje arról, hogy mit szeretnének az élettől fantasztikus hangokon előadva…

Vivian:

„Van választás, ha tudom, mit tegyek! Van választás vissza nem megyek! Van választás, nem adom alább…  Szeretném elhinni, hogy rám jobb élet vár…”

Edward:

„Itt van a nagy esély, hogy végre hazaérj, még hosszú út vár rád…

Azt remélem én, hogy az út végén hazaérek veled…” 

adam_2.jpg

Valamennyi szereplő nagyszerű közreműködésének köszönhetően fergeteges örömjáték volt az előadás. Igazi Hollywoodi csillogást varázsolt a Madách színház a nagyérdemű elé.

Vízvárdi András díszlet és animációtervező csodálatosan stílusos háttérrel kápráztatta el a nézőket. Sétáltunk képzeletben a pálmafák árnyékában, vagy épp a Hollywood Boulevard-on a  Hollywoodi hírességek sétányán, ahol a legfényesebb csillagok ragyognak a járdán, a film- és szórakoztatóipar hírességeit megörökítő hatalmas plakátok mellett. Az életszerű mozgás látszatát keltve a díszletekkel megtöltötte élettel és elevenséggel a színpadot.  

Madarász János világítástervező hatalmas ledfalakkal és szenzációs fényekkel elérte, hogy a néző képzeletben a Rodeo Drive-on sétálhasson. Tökéletes egészet alkottak. Dinamikus, vérpezsdítő előadást, igazi buli hangulattal a végén. Pompás üdítő lélek wellness röpke három órában, mely feledteti a nézővel a hétköznapok gondjait. Segít lazítani. Aki anno a filmet szerette, ezt is fogja nagyon.

vege_1.jpg

Az előadás vége Happy Man, alias Borbély Richárd buzdítására és valamennyi szereplő fantasztikus közreműködésével hatalmas állótapsos bulis koncerthangulat együtt a közönséggel a várva várt dal:

„Pretty woman, walkin' down the street
Pretty woman the kind I like to meet
Pretty woman I don't believe you, you're not the truth…”

Ezt az előadást receptre kellene felírni mindenkinek! Levertség ellen a legjobb orvosság!

Az előadásra ide kattintva vásárolhattok jegyeket!

Írta: Kókainé Ibolya

Fotók:   Madách Színház /Jardek Szabina/ és I love Musical / Ferencz Péter/ 

Megosztás:

Kapcsolódó hírek:

Valmar, Rúzsa Magdi, Margaret Island, Caramel, Márk dalaiból készül a Ments meg Szerelem musical!
Valmar, Rúzsa Magdi, Margaret Island, Caramel, Márk és sok más szerző dalaiból készül a Ments meg Szerelem musical a Vidám Színpadon. Jegyek és szereplők itt!
1000 forinttól kaphatóak a jegyek az István, a király 2024-es előadására!
1000 forinttól kaphatóak a jegyek az István, a király 2024-es előadására!
Mária evangéliuma rockopera Budapesten! NYERJ 2 JEGYET!
A Müller-Tolcsvay páros Mária evangéliuma rockopera 2024. május 19-én újra Budapesten a Margitszigeten látható. Jegyek és szereplők itt!
Musical, mesebalett és opera is lesz a Szegedi Nemzeti Színház 2024/25-ös évadában!
Szabadtéri zenés műsor keretében hirdette meg pénteken új évadjának programját a Szegedi Nemzeti Színház.
Musical és Miskolc Symphonic koncert 2024-ben Miskolcon - Jegyek itt!
Musical és Miskolc Symphonic 2024. szeptember 28-án Miskolcon a Művészetek Házában. Jegyek és fellépők itt!

 

 

 

 


EZT OLVASTAD

LEGFRISSEBB HÍREK


FACEBOOK



LEGOLVASOTTABB HÍREK

 

 

 

 

Ezt olvasta már?x