AJÁNLÓ - BIZARRRRR! Koncertshow a javából!
Kelt: 2024.03.05
BIZARRRRR! Koncertshow a javából! Azoknak, akik szeretik a túlvilági abszurd, meghökkentő történeteket, a sejtelmes, gótikus, horrorisztikus előadást. A téma bizarr, misztikus. A zenéje zseniális, felülmúlhatatlan, kiváló előadók, fantasztikus hangok. Lenyűgöző koreográfiák, lélegzetelállítóan profi táncosok, csúcsminőségű, magávalragadó, karizmatikus látványvilág, szemet gyönyörködtető díszletek. Mindez a RaM-ArT Színház lélegzetelállító zenés showja.
BIZARRRRR! Koncertmusical, vagy Showszínház…
Koncertshow a javából! Ajánló a darabhoz…
A RaM-ArT Színház legújabb bemutatója, a Show Dance Company és a Menüett Produkció előadása, melynek rendező-koreográfusa Király Béla, a Bizarrrrr! The Show egy különleges vállalkozás. A darab műfajának meghatározása okoz némi fejtörést. Valahol ez az előadás kicsit hasonlatos a Six koncertmusicalhez és a We Will Rock You Queen musicalhez, de ha ezeknél a daraboknál koncertmusicalról, showszínházról beszélhetünk, akkor valahol ez is ebbe a kategóriába sorolható, de az tény, hogy egy igazi koncertshow a javából. Bármi legyen is a műfaj, az alkotógárdának végtelenül egyedi, érdekes, és nagyon látványos előadást sikerült színpadra álmodnia.
A darab főként azoknak jelent igazi csemegét, akik szeretik a túlvilági abszurd, meghökkentő történeteket, a sejtelmes, gótikus, horrorisztikus előadást. Akit érdekel a fantasztikum azon szélsőséges válfaja, amikor a képzeletbeli jelenségek és a közöttük levő kapcsolatok ábrázolása felborítja a hétköznapi fantázia logikáját, a mitikus, mesés, utópikus hagyományokat, azokat kísérteni fogja a RaM-ArT Színház lélegzetelállító zenés showja. Az, az ismert pop és musical dalok kíséretében egy magával ragadó show részese lehet.
A téma tény, hogy bizarr, misztikus, akihez közel áll az szeretni fogja. A zenéje zseniális, felülmúlhatatlan, kiváló előadók, fantasztikus hangok. A lenyűgöző koreográfiáknak, A lélegzetelállítóan profi táncosoknak köszönhetően a darab vizuálisan a mániákus energia elragadóan gótikus mesterműve. Olyan energiákkal léteznek a színpadon, ami sokszor teljesen robbanásszerű, de furcsa módon egyedinek, sőt különlegesnek tűnik.
Csúcsminőségű, lenyűgöző, karizmatikus látványvilág, szemet gyönyörködtető díszletek, melyek fényét emeli az egyes jelenetekhez nagyszerűen illő háttérképek megjelenítése, tökéletes látványt teremtve.
Király Béla különleges rendezése mindenkit elvarázsol. A darab rendező koreográfusa, táncszínházi szakember. Nevét a színházba járó közönség a Lévi Story egyik nagyszerűen megkomponált tömegjelenete kapcsán jegyezhette meg. Amikor egy olyan mozdulatsort jelenített meg, amivel szinte már filmszerűen tudta érzékeltetni a közönséggel a darab hőseinek a viharos tenger hullámain való hánykolódását. Hasonlóan szép kihívás ez a mostani előadás is számára, hiszen a fantasztikusan energikus koreográfia mellett a darab rendezése is az ő nevét fémjelzi.
Itt valójában nem a történeten van a hangsúly, sokkal inkább a dalok és a karakterek vezérlik az előadást, nem pedig a cselekmény, A darab gerincét táncbetétek, musicalrészletek, jól ismert pop- és rockdalok alkotják. A dalok köré a darabban főszerepet játszó művészházaspár, Gábor Márkó, valamint Becz Bernadett összekötő szövegeket írt, az egyes dalok hangulatából, mondanivalójából kiindulva, új értelmet adva a slágereknek. Ezeknek köszönhetően egy komplett történet bontakozik ki. Ők ketten mertek nagyot álmodni… Olyan dalok hangzanak el a produkcióban, mint a QUEEN The Show Must Go On, a Bad Romance Lady Gagától, a Wicked musical egyik énekszáma, vagy a Jégvarázs 2-ből az Into the Unknown, Sweet Dreams a Eurythmics dal, Bonnie Tylertől az I need a hero, vagy a QUEEN Another one Bites the Dust dala.
Ők ketten nem csupán a darab forgatókönyvét alkották ily módon, de fantasztikus játékukkal ők viszik a hátukon szinte az egész előadást.
Ami végül nem egy tipikus musical előadás, nem a darabnak vannak zenei betétei, hanem a daloknak van egy története, melyre építkezik. Olyannyira, hogy prózai részek egyáltalán nincsenek az előadásban. Egyedül Lucia a főhős, aki egyben a "narrátor" szerepét tölti be, meséli el a saját történetét. Az egyetlen, aki "beszél" a darab során. Egy halott lány, aki a túlvilágról visszatekintve emlékezik. A karakter érdekessége, hogy azt némán, szavak nélkül teszi, síron túli hatást keltve, ezzel is fokozva a darab kísérteties hangulatát.
A jólismert, ikonikus slágerek eredeti, angol nyelven hangzanak el, de ez senkit ne rettentsen el, a dalszövegek értése nélkül is tökéletesen érthető a történet. Összeségében egy káprázatos előadás született. Frenetikus énekesek, őrületes táncok és táncosok, ámulatba ejtő koreográfiák, fantasztikus energiák a színpadon, amikor egy show elvarázsol és egy bizarrrrr világba repít, amikor a valóságból egy misztikus helyre csöppensz, akkor minden megtörténhet…
Amikor végre kitárul az a bizonyos kapu, a darab hősnője és egyben narrátora egy túlvilági utazásra hív mindenkit és mi átlépjük a misztikum kapuján és elénk tárul egy bizarr világ, ahol Lucia kalauzol át egy sokszínű éjszakán, megismertetve családja hátborzongató történetével…
Lucia …. „A kapun túl, mi van a kapun túl…
Ez egy átjáró élők és holtak világa között…”
A sztori egy fiatal lány története, akit Rigó Anna személyesít meg szédületes tánctudással, arcán elképesztően halálos mimikával. Kiegyensúlyozott játéka szellemes, néha halálos.
Lucia már tíz éve halott, de szerető családját a túlvilágról is óvó tekintettel figyeli. Amikor érzi, hogy anyját veszély fenyegeti, visszatér, hogy kiderítse ki az, aki az életére akar törni. A darab halotti torral kezdődik és Lucia elmeséli, hogy szerető családja az elvesztése emlékére a halála napján minden évben összegyűlnek, hogy megemlékezzenek róla. Bemutatja a jelenlévőket, kedves szavakkal ismerteti jellemüket:
Pablo szerepében Fehérvári Gábor Alfréd, művésznevén Freddie az apja, aki még mindig, gimnazista koruk óta lángoló szerelemmel szereti az anyját. Eredetileg ezt a szerepet Szabó P. Szilveszter játszotta volna, de betegsége miatt Freddie állt be bravúros gyorsasággal a helyére. A Csináljuk a fesztivált! idei győztesének mindössze egy hét állt rendelkezésére, hogy beálljon, de ahogy szerepét alakította, az minden elismerést megérdemel. Kimért, visszafogott eleganciával kelti életre a figurát. Aki olyan 'The show must go on'-t énekelt, hogy szavak nincsenek rá. Elképesztő volt. Az eddig főként a popszakmában tevékenykedő énekesről nem csupán az derült ki, hogy hazánk egyik legjobb hangja, de színészi kvalitásait is megcsillantotta, tánctudása, mozgáskultúrája pedig a profi táncosokkal vetekszik.
Lucia anyja, Letisa, akit ezen az estén Dér Heni alakított, Pabló álmai asszonya, egy igazi donna, fantasztikus spanyolos tartással. Ők a romantikusok ennek a határozottan perverz történetnek a középpontjában.
Kettőjük szerelmes, tüzes tangója bizonyította a mondás igazát:
„A tangó: nem tánc, hanem szenvedély, egy életforma.
Vagy leginkább a szenvedély életformája.”
„Amikor mindkét táncos megteszi a saját lépéseit, hálát éreznek egymás iránt, és megszületik a tánc Hallani és érezni a másik lélegzetét és szívdobogását. A tangó három perc szerelem a táncosok közt, de az élet végéig tartó szenvedély a tánc iránt.” Mindeközben végig a darab során hatalmasakat énekelnek. Dér Heni és Freddie közös dala a második felvonásban, amit Lucia úgy „konferál fel” hogy a játszmának vége, következik az elégtétel: a Sweet Dreams, a Eurythmics dal:
„édes álmok műve ez.
ki vagyok én, hogy szembe menjek?
nézem a világot
és a hét tengert,
mindenki, ténfereg, kutat, keres.” Valóban elégtétel, fantasztikusan nagyot szólt
Carlos, Lucia öccse, Gábor Márkó, akit a lány úgy mutat be, mint aki ideje nagy részét éjszakai bárokban tölti, de most rátalált a nagy szerelem Selena személyében. A történet folytatásában azonban hamar kiderül mennyire átverte a lány. Carlost csak kihasználta, az apja pedig ott ül a bárban Selena koncertjén… Az elkeseredett bosszú dalát szólaltatja meg egy frenetikus előadásban:
QUEEN: Another one Bites the Dust. Fantasztikusan élvezetes remake, ami azért sikerülhetett annyira hatásosra, mert Márkónak volt ereje saját vadságát megmutatni. Talán, ennek a dalnak a szövege illik bele a legjobban a történetbe a pillanatnyi dühét, elkeseredett érzéseit kifejezve…
Selenát, Carlos szerelmét Becz Bernadett alakítja, akinek nevét érdemes megjegyezni. Igazi call girl… Carlos nagy szerelme szerepe szerint egy bárénekesnőt alakít, aki pénzért mindenre képes. Egy méreggel teli üveget vesz át A sötét boszorkánytól, Bellától. Az Apa-fia esten a bárban fantasztikusan lendületes revüt produkál, miközben hatalmasakat énekel.
Ezek után az első felvonás fináléja hatalmas show:
Lady Gaga: Bad Romance
„Oh-oh-oh-oooh-oh-oh-oh!
Caught in a bad romance
Rah rah ah-ah-ah!
Ro mah ro-mah-mah
Gaga Ooh-la-la!
Want your bad romance.”
A nagyérdemű úgy hagyta el szünetben a nézőteret, hogy ezt már biztosan nem lehet fokozni…
Bella a sötét lelkű boszorkány alakítója Fejes Szandra. Lucia bemutatásából kiderül halálosan szerelmes volt az apjába, de koppant szegény. Ő és társa Trix, Fábián Nikolett a darab sötét karakterei, imádnivalóan rosszindulatú teremtmények. Mindent elkövetnek, hogy minél visszataszítóbbnak tűnjenek. Magával ragadóan energikus játékuk dögös. Morbid örömöt sugároznak. Hangvételük tökéletesen illik a szerephez, olyan sötét, amennyire csak akar lenni a szerep, de soha nem engedi, hogy gótikus környezete lerántsa a sárba. Igazi királynője a sötét birodalmának. Nagy méregkeverők mindketten…
Ivory, a jóságos boszorkány szerepében ezen az előadáson Pap Viktóriát láthatta a nagyérdemű. Szerepe szerint ő Lucia keresztanyja, akit segítségül hív a lány a rejtély kiderítéséhez. Legszebb dala, a Jégvarázsból az Into the Unknown: Az Ismeretlenbe…
„Hallak – de nem foglak hallani
Néhányan keresik a bajt, míg mások nem
Ezer okom van arra, hogy nekikezdjek a napomnak
És figyelmen kívül hagyjam a suttogásodat, ami bárcsak eltűnt
Nem hang vagy
Csak egy csengés a fülemben
És ha hallak – ami nem történik meg
Lefoglal a félelem
Félek, hogy túl nagy kockázatot vállalok azzal, ha követlek
Az ismeretlenbe…”
Pap Viktória szépséges hangokon énekelte a dalt, de kicsit túl jégkirálynősre vette a figurát. A történetben meglepően egyensúlyban van a szív és a gonoszság.
A darab fináléja fergeteges előadásban:
Bonnie Tyler: I need a hero, Egy hősre várok…
A hős pedig nem más, mint maga Lucia, aki így fogalmazza meg a történet, a család lényegét:
„Köszönettel tartozom. Ti formáltatok azzá, aki vagyok. Nehéz beismerni, de hiányoztok. Nemrég még egy voltam közületek. Ha csendesek is a lépteim, de óvni foglak titeket, mert ilyen egy igazi család, védelmez és összetart.
"Hasta luego Família /Viszontlátásra család/”
Az egyes dalok tökéletes történetbe illesztése bizonyította, mennyire nagyszerű munkát végeztek a művészek és az alkotók egyaránt. Sikerül létrehozniuk egy minden tekintetben kiváló, hátborzongató, abszurd előadást. Egy mégis elragadó Showt, a feszültség különböző szintjére emelve sötét vizuális utalásokkal, hátborzongató kettős szándékkal, némi cinikus akasztófa humorral.
BIZARRRRR!
Egy káprázatos előadás, frenetikus énekesek, őrületes táncok és táncosok, ámulatba ejtő koreográfiák, fantasztikus energiák és a végén szűnni nem akaró álló vastaps a nézőtéren.
Fantasztikusan szórakoztató, sötéten mulatságos és látványos előadás született.
Az előadás márciusban még többször látható lesz. Jegyárak és jegyvásárlás itt!
Írta: Kókainé Ibolya
Fotók: RaM-ArT Színház
SZEREPOSZTÁS:
MÁRCIUS 3. VASÁRNAP 15:00
Pablo: Fehérvári Gábor Alfréd
Letisa: Dér Heni
Lucia: Rigó Anna
Ivory: Pap Viktória
Carlos: Gábor Márkó
Bella: Fejes Szandra
Trix: Fábián Nikolett
Selena: Becz Bernadett
Vetítés/Design: Győri Ádám
Zenei vezető: Dér Dávid – Artisjus díjas
Korrepetitor: Fejes Szandra
Ügyelő: Röthler Balázs
Narráció: Staub Viktória
Díszlettervező: Bujdosó Nóra
Díszlet kivitelezés: Tóth Kázmér (Scabello)
Jelmeztervező: Bujdosó Nóra
Producer: NÁDASDI CSABA
RENDEZŐ – KOREOGRÁFUS: KIRÁLY BÉLA